fredag, november 21, 2014

Hälften av klapparna i box!

Redan efter sommaren så bestämde jag mig för att vara ute i god tid med årets julklappar och det verkar som jag har lyckats ganska bra med det! Hälften av klapparna är färdiginslagna, några klappar väntar jag fortfarande på att de ska komma med posten och endast ett par funderar jag fortfarande på. 





Godmorgon!

I år har jag bestämt mig för att endast i nödfall köpa
 nya saker att slå in julklapparna med, i första hand ska jag använda mig av papper, påsar, snören, band och etiketter som jag har sparat i mina gömmor från tidigare jular. Hititls har det gått jättebra och det känns bra i hjärtat då både miljö och ekonomi tjänar på det. Jag ska även ligga väldigt lågt med julpyntet och försöka stå emot alla lockelser som dyker upp överallt och använda mig av det jag har. Kanske blir det ett par nya småting, men inte mer än så.

Idag ska Livio ta "skolsprutan" och det har pratats väldigt mycket om den här hemma de senaste två veckorna. Smått orolig känner han sig min stora kille som nästa år ska börja i skolan?!!?!!! Gör det ont mamma? Kommer jag börja gråta mamma? Går nålen in i skelettet mamma? Vem ska ta den mamma? Måste jag titta på den mamma? Frågorna är många som sagt.

Ha en härlig freeeeedag kära läsare!

Kram Johanna


 

4 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Bra jobbat! Skönt att slippa stressa och bara kunna njuta sista tiden innan jul sen!

Jag sparar också paketdekorationer! Känns bra att försöka stå emot slit och släng!

Önskar dig en fin helg Johanna!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att ha julklapparna klara, jag tänkte också så men jisses vad tiden rusat iväg, snart är jag lika sen som vanligt;-) En av mina kompisar berättade om när hennes pojke skulle få spruta, han var orolig. Han frågade BVC-sköterskan om sprutan var trubbig, men hon svarade "pedagogiskt" att nej sprutan var jättevass för att det inte skulle göra ont. Min kompis spände ögonen i sköterskan som kom på vad hon tänkte och sa att klart att sprutan var trubbig, precis som barnsaxarna som är trubbiga för att man inte ska göra sig illa på dem.
Kram,
Regina

Unknown sa...

Åh vad skönt!
Fina paket!

Ha det gott!

Kram
Lotta

Linda sa...

Handlat färdigt klapparna har vi gjort men vi har inte slagit en dem än så där ligger vi i lä. ;)

Kram Linda