lördag, september 13, 2014

Samma soffa fast med ny klädsel

Jag älskar soffan här hemma, en hörnsoffa från serien Ektorp som man hittar på Ikea. Skön, stor och helt ok i snygghet. För fem år sedan när jag köpte den var den beige, sedan blev den vit och nu är den grå. Jag älskar vita soffor men jag tröttnade på att tvätta klädseln en gång i månaden och gråa soffor är inte så pjåkiga dem heller. Till våren kommer säkert soffan bli vit igen, omväxling förnöjer. Dock står allt annat still när det kommer till vardagsrummet. Jag trivs med hur det ser ut men har planer på några små förändringar.




 Godkväll! Host, host och host! Hua vad jag hostar idag, det riktigt river i bröstet. Trots att jag är lite hängig så har jag och Rickard sålt en herrans massa saker på en mega bagageluckeloppis här i Göteborg. Det känns så skönt att ha blivit av med ändå mer saker från vinden och alla andra förvaringsutrymmen. Det känns liksom lite lättare i hjärtat.

Nu blir det hopp i säng!

Kram Johanna

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad snyggt det blev med grå klädsel! Mina två 3-sits Ektorp var beige från början och sedan vita, men med två svarta kattor är det inte lätt. Jag har överdragsklädsel i vitt+plädar för att skydda sofforna. Men i en garderob ligger en blommig klädsel som jag köpte för flera år sedan som aldrig använts, är lite sugen på att testa=)
Ha det fint och må så gott!
Kram,
Regina

Linda sa...

Vi har också ektorp hörnsoffa. Den var först beige nu är den vit men precis som dig så börjar jag ledsna på att klädseln blir så lätt smutsig.
Soffan blev jättefin med den grå klädseln. :)

Som sagt, glöm inte att ändra min länk. :0)

Kram Linda

Unknown sa...

Hej!
Vi har just nu också denna gråa nyans på våra Ektorpsoffor! Så skönt men längtar tillbaka till de vita så de åker nog på snart igen!
Ha en fortsatt fin söndag!

Kram
Lotta