söndag, augusti 17, 2014

Köket, en kaktus och de två enda loppisfynden denna sommaren

Igår var jag och Rickard på vår årliga tripp till Smögen. Det är tredje året i rad som vi i augusti åker på en liten loppisrunda i Kungshamn/Smögen och vi avslutar alltid med räkmacka och shopping på Smögenbryggan. Butikerna på bryggan har en helt otroligt bra rea nu i augusti och igår fyndade vi som aldrig förr, jag ska visa er fynden en annan dag. På loppisfronten var det sämre, ett enda fynd fick följa med mig hem, dock är jag superförtjust i mitt fynd, en "träskål" från 1891 som man har gjort ost i. Den har fått en plats på översta öppna hyllan i köket. Det andra lopppisfyndet som jag har gjort i sommar är en urcharmig gammal träbricka som jag hittade i en vacker butik i Fredrikshamn, också den har fått en plats i köket, lutad bakom mina franska vita vintage burkar som står under de öppna hyllorna. Har ni gjort många loppisfynd i sommar?





 Något man ser mer och mer av är kaktusar, en riktig 80-90-tals växt om ni frågar mig! Men när jag var i lilla söta blomsterbutiken på torget i fredags kunde jag bara inte låta bli att köpa med mig en hem. Just nu står den i köket bredvid diskhon. Vad tycker ni om kaktusar, gillar ni dem?





Gokväll! Hoppas att ni alla har haft en finfin helg. Som jag nämde tidigare i inlägget så har jag och Rickard varit i Smögen och haft det mysigt. På vägen hem stannade vid en av mina favoritbadplatser som ligger i Ljungkile och tog ett kvällsdopp. Det var ljuvligt! Väl hemma var vi ganska möra så det blev en TV-kväll i soffan med två avsnitt av Bron 2. Jag fullkomligt älskar danska- och svenska kriminalserier. Idag har vi haft en riktig höstdag här i Göteborg och vi har slappat inomhus hela familjen. Nu ska jag lägga min 5½-åring!

Kram Johanna

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad jag tycker ditt kök är fint!! Du har så många vackra saker i hyllorna och skåpet ovanför diskbänken är sååå fint. Jag gillar din kaktus;-)
Kram,
Regina

Hannis sa...

Hej där=))
Länge sen.
Hoppas att allt är bra med dig.
Du har då ett galet fint kök!!
Harmoniskt.

Loppisfynden har uteblivit.
Fyndade två tråg, det är allt som blev=))

Kram Hannis

toves sammensurium sa...

Ditt kjøkken er en drøm,herlige detaljer og såååå mye fint i hyllene dine!Love it!!!
Tove :)

Mittgodastefinaste sa...

Åh så fint! Den turen hade jag också velat göra!

Älskar också alla danska och svenska kriminalserier, önskar jag inte hade sett tex brottet så jag hade det kvar!

Önskar dig en fin vecka kära bloggvän!

Kram jenny