söndag, maj 04, 2014

Loppis i Hjo

Igår var det äntligen dags för loppis i Hjo hos fina Marie med bloggen och webbutiken Vita Ranunkler. Det är fjärde året i rad som hon tillsammans med några andra bloggerskor arrangerar denna loppis i hennes trädgård och det var tredje året i rad som jag och Rickard var där. Jag kan säga att det var en hel del skatter som fick följa med mig hem. Idag visar jag er 6 av dem och alla har de fått en plats i köket.
 
 Såssnipan på översta hyllan kommer från Belgien och den köpte jag av Carina med bloggen Made in Persbo.
 
 Brödkorgen på bakbordet och det vita spillkumet (stämpel Arabia, Finland) på nedersta hyllan köpte jag av Sandra med bloggen Vintage House. Den underbara kannan i lergods som kommer från Frankrike och den lilla ströaren i silver köpte jag av Marie med bloggen och butiken Vita Ranunkler.
 
Den gamla brödspaden från Frankrike, som hänger bredvid min maffiga skärbräda, köpte jag av Sandra med bloggen Vintage House.
 
 
Hejsan hopp! Hoppas att ni alla har en fin söndag. Själv har jag fixat och donat och passat på att fixa lite saker som är lättare att få gjort nu när barnen är hos sin mormor och morfar. Men nu börjar jag längta efter dem massor så de får gärna snart komma hem igen. Ett dygn utan dem räcker gott och väl för mig just nu. Vet inte när jag ska våga mig på en hel helg?!
 
Njut solen!
 
Kram Johanna


6 kommentarer:

Linda sa...

Så snyggt med naturmaterial till det vita. Nice!

Du får se till att boka in den 30:e augusti när Lena (Gott för själen) och jag har event här i Enköping. I veckan kommer vi att avslöja föreläsarna.

kram Linda

Mittgodastefinaste sa...

Jättefina fynd! Alltså den där loppisen verkar vara den finaste ever! Jag bor ju så långt ifrån, men jag har släkt där i närheten som jag tipsade om att åka dit!

Nästa år om de ordnar igen funderar jag på om vi ska ta det som en helgutflykt!

Kram Jenny

Johanna Stålros sa...

Åhh vilken lycka med så många fina fynd!!!! Kram Johanna

Hem och Lycka sa...

Å, hade så gärna velat åka dit men som vanligt krockade det med annat.. :-( Hoppas verkligen på nästa gång! Vilka fina fynd du gjorde! kram Mia

Unknown sa...

Åh tänk att du var där!
Såå fina fynd, blir lite avis måste jag erkänna ;)

Nya lampan i vardagsrummet var ju superfin!

Ha det gott fina du!!

Kram
Lotta

Marie sa...

Alltid lika roligt att träffa er Johanna, och är så glad att ni tog er tid att komma förbi på eftermiddagen igen så vi fick en chans att prata lite mer. Ni vet, har ni vägarna förbi Hjo i sommar eller så är ni alltid välkomna på fika.

Så roligt att få se vad som fick följa med dig hem, allt passade verkligen jättebra i ert fina kök.

Ha en riktigt bra vecka!
Kram Marie