söndag, oktober 06, 2013

De öppna hyllorna i köket och svar på några frågor

Idag kommer jag visa er tre bilder från de öppna hyllorna i köket. I köket är det vitt och brunt som gäller och då gärna brunt i form av gammalt trä, glas och keramik. Vilka färger är det som dominerar i era kök denna höst?
 
Nästan allt på hyllorna är loppisfynd eller vintage. Endast några få ting såsom spegeln och kannan är nytillverkade. Även korgarna på det gamla bakbordet är nya. Det nyaste vintagefyndet är det underbara spillkumet i brunt som jag har köpt av fina Marie med butiken Vita Ranunkler. Jag bara älskar det.
 
 




 
 
Hej på er! Jag hoppas att ni har haft en fin helg. Den senaste tiden har jag fått en del frågor om saker som finns här hemma. Nedan kommer jag svara på några av de frågorna. Resten får jag återkomma med en annan dag (måste leta igenom inläggen och sammanställa alla frågor).
 
 
Vad har du köpt de beigesvarta mattorna som ligger i hallen/vardagsrummet?
Svar: Dem är av märket House Doctor och jag har köpt dem i webbutiken Lilla Villa Vita.
 
Vart har du köpt kudden med mönster som ligger i järnsängen?
Svar: Den har jag köpt på Hemtex.
 
Hur mycket fick du ge för den gamla hängaren som sitter på väggen i vardagsrummet?
Svar: Den fick jag betala 500 kronor för.
 
 
När barnen sover ska jag och Rickard dimpa ner i soffan och kolla på ett eller två avsnitt av Orange is the new black. Någon av er som sett den serien? Den är bara så himla bra tycker jag. Ha nu en trevlig söndagskväll!
 
Kram Johanna
 
 


9 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Ohhhh så fint!! Vackra saker på dina kökshyllor, så fint med det mörka kontrasterna till, ser underbart ut!! Och järnsängen i förra inlägget...suck så fint!!!

Kraaaaam Paula

Fredrika sa...

Sååå fint du har hemma hos er!! Mysigt att trilla här och kika runt:))

Kram Fredrika

Unknown sa...

Ja så underbart fint med de bruna detaljerna i köket!

Ha en fin vecka!

Kram
Lotta

Mittgodastefinaste sa...

Vad vackert på dina hyllor, otroligt vackra skålar!Jättefint också att sätta griffeltavlan så också! Jag har ju mönstrat blått och vitt kakel så det blå dominerar mitt kök året runt!

Kram Jenny

Marie maräng sa...

Man kan bara säga wow! Helt underbara ting på kökshyllorna.

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie

Bettan sa...

Men så fint det bliiir vännen!!! :)

Vi har som sagt opererat max och hans halsmandlar samt polyper för en vecka sedan! Allt gick så fantastiskt bra att vi andas ut kanske lite för tidigt för nu har vi haft två super jobbiga dygn av lite blödningar och smärta! Men,men allt ska tydligen bli lite jobbigare för att få bli till det bättre! ;)

Fortsätter att följa med spänning ert fina hus!! :)
Kram Bettan

Vero sa...

Åh så fint!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Johanna !

Hoppas att sllt är väl med dig.
Ännu en helg har vi här...
Så fint ni har fått det där hemma...

Jag ska Äntligen svara på frågan vart min diskställe kommerifrån.
Madame Stolt...har sett vland annat i butiken Förr och Nu i Tibro, Västragotaland.


Ha en fin helg ! Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

wow vad snyggt...hha börjat gillar det där med naturfärger mer o mer...och medicinflaskorna var ju bara sååååå snygga på hyllan..Ha en fin dag kram från maja