lördag, juni 29, 2013

Nu har jag...

... (och Rickard) bestämt oss för vilken säng det blir till Sol! Överst på listan står självklart en vintage järnsäng, men det är svårt att hitta en i den storleken som jag vill ha, d.v.s. minst 90 cm bred, helst bredare, och två meter lång. Eftersom jag har varit inne på en järnsäng till Sol hela tiden så har sängen Julie på Mio varit en favorit. Men efter noga övervägande och av praktiska själ har vi tillslut bestämt oss för HEMNES dagbädd med tre lådor från Ikea.
 
 
IKEA gästsängar och dagbäddar


Vad tycker ni? Jag tycker jättemycket om den och förvaringen i form av de tre lådorna är verkligen guld värt, speciellt då Sols blivande rum inte är jättestort. Sedan kan man också göra om den till dubbelsäng och det är toppen eftersom jag ska försöka vänja Sol till att sova själv i sin nya säng, i sitt nya rum, i sitt nya hus:) Som det ser ut just nu, sover jag och Sol tillsammans i "min" säng och Rickard sover under Livio i våningssängen i barnens rum. Vi sover på detta sätt för det är det som funkar bäst för oss just nu, på detta sätt sover vi bäst helt enkelt! Men i höst fyller Sol två år och då skulle det faktiskt vara skönt om hon kunde sova i hennes egen säng. Åtminstone somna där på kvällen. Vi får se hur det går med den saken.

Nu är det dags att sysselsätta rastlösa barn. Det har verkligen ösregnat heeeela dagen och nu börjar jag bli trött på det! Men, men that´s life!

Kram Johanna
 
 


7 kommentarer:

Hanna sa...

Den sängen har vi till vår 12 -åriga dotter. Tycker den är praktisk och fin. Den är också så bra när hon har övernattningskompis, bara att dra ut och krypa ner. Även när mormor är på besök sover hon alltid jämte dottern i den sängen när den är utdragen, toppen.
Kram
Hanna

VINTAGELINE sa...

Sengen er kjempefin ..og så praktisk. Tenker Sol kommer til å bli kjempeglad for den!

Klem Line

Tina sa...

En sådan har ett par vänner i sitt gästrum, helt ok att sova i!

Mittgodastefinaste sa...

Den är jättefin! Jag har sovit i en sån också hos släktingar och man sover riktigt bekvämt i den!

Jag vill också ha gamla järnsängar till alla tjejerna men det är ju inte helt lätt att hitta till ett rimligt pris. Mellan tjejen har en iallafall, fyndad på auktion!

Önskar dig en fin sommarkväll!

Kram Jenny

Stina sa...

Den där gillar jag verkligen. Hur fin som helst.:-) Kram

Anonym sa...

Den är riktigt fin och praktiskt. Kommer nog att kännas som ett bra köp.
Kram
AC

Vero sa...

Då jag bara har en liten trea så funderade jag på denna till mig själv tidigare.
Men nu har jag blivit sambo och vi har gjort om trean till en fyra och nu fick jag en riktig dubbelsäng istället. Hihi. Bättre upp.

Trevlig blogg!