torsdag, augusti 16, 2012

Inspirationen...

...tryter! Jag går runt här hemma och det känns som om jag vill ändra på ALLT! Måla, möblera om, ändra plats på saker och jag skulle gärna byta ut varenda lampa, nåja, inte den över köksbordet. Och på tal om köket så skall vi bygga oss ett köksbord av gamla plank men tiden räcker inte till för det just nu. Sedan hade jag velat måla golven här hemma med en omgång färg till. Ja ja ja, ständigt är det något man vill göra:)

Jag vet att jag inte är ensam om att känna såhär ibland, för jag har läst på några av er andras bloggar att ni känner likadant emellanåt. Sedan är det också det att jag är mammaledig och går hemma hela dagarna och då ser man ju sitt hem heeeeela tiden!

Så idag tänker jag istället visa er de sötaste små tofflorna/mockasinerna som Sol fick av sin gudfar Johan och hans tjej Matilda. Sol har de bredaste och knubbigaste fötter som ni kan tänka er och hitills har jag inte funnit ett par skor som passar henne. Men det gör inget för hon är barfota jämt, precis som mamman hennes!




 
Ni får ha en härlig torsdag, för oss blir det nog Liseberg i eftermiddag!

Kram Johanna

8 kommentarer:

Unknown sa...

Morning!
Visst känner man så emellanåt, jobbigt, men oxå lite kul :)
Söta de små tofflorna :)

Spana in Therese Birkelands blogg, hon har precis börjat så nu får vi följa henne flitigt!
http://thehouseofmaura.blogspot.se/

Pussen

Hannis sa...

Söta och varma!

Jag känner också sådär ibland, trots att jag är borta hela dagarna=))
Jag är i en sån period nu där jag går och funderar på vad som ska bort och vad jag vill ha istället.

Hoppas att du får en bra dag idag/Kram Johanna

Sofia sa...

Hallå där!
Har sett dina kommentarer lite varstans och
tänkte att jag måste kolla in din blogg!
Och... den verkar ju jätte mysig! Kul!
Kram och ha det så gott!
Sofia

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej hej Johanna!
Jag känner igen det där.. Jag jobbar ju hemifrån och då ser man ju konstant ALLT som behöver göras eller som jag vill ändra på. Det är dock ingen idé att vi gör om några större projekt här då maken inte alls trivs i huset utan vill flytta ut så snabbt som möjligt (helst igår). Hoppas du får en fin dag!
Kram Camilla

Mittgodastefinaste sa...

Jag kände också sådär vissa dagar när jag var föräldraledig, ibland nu men framförallt då.

Man bara går runt och tittar på allt man vill göra och behöver fixa, men man har ju inte riktigt möjligheten. Man är ju inte LEDIG direkt även om det heter så...

Ha det bra // Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Jag ser en himla massa som jag vill ändra på fastän jag är på jobbet hela dagana! Det är nog mest för att jag plötsligt lessnat lite på min tidigare stil och är nu mer inne på lite färg och 50-tal.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är också inne i en period då jag vill förändra...och helst överallt på en gång...men men man får ta det lite lugnt och göra färdigt en sak i taget=)

Vilka söta tofflor, de ser varma och gosiga ut. Önskar dig en fin avslutning på veckan och en skön helg!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättesöta små skor, och så varmt och
skönt det blir för fossingarna. Och visst
känner jag igen det där med och ändra, jag
härjar som en galning och maken bromsar.
Kramar
AnnaMaria